La pintura segueix la línia formal traçada amb "L'espera"; figura, telèfon vintage (en aquest cas una preciosa Góndola roja) i taulell hidràulic. I en l'aspecte conceptual segueix el mateix camí que la majoria de la meua pintura des de "Misèries humanes":
...(la sèrie) ens parla de xicotets (o grans) defectes que he trobat en mí o en gent que he conegut, i que he extrapolat a una mena de carències socials que podem apreciar contínuament: "Les Misèries Humanes".
Com sempre, no parlem d'interpretacions tancades, més bé els elements són col-locats a mena de peces d'un puzzle perquè cadascú el resolga a la seua manera, sempre condicionat per les seues experiències, handicaps, virtuts o, com en aquest cas, fòbies.
Metathesiophobia: (gr. metá, en altre lloc, thesis, col-locació, y gr. phobía, por) f. Por als canvis.
Metathesiophobia
Acrílic i oli sobre fusta
170 x 100 cm
2013
Si parlem d'aspectes tècnics, la pintura ha sigut realitzada primer amb acrílic, a base d'àrees de color prou definides per després donar profunditat, llums i matissar amb pintura a l'oli. He intentat respectar les zones d'acrílic que ja funcionaven però, en la major part, està tot pintat per damunt a l'oli.
La imprimació també ha sigut acrílica; a base de gesso i acrílic blau i negre: he buscat aquesta tinta mitja gelada per poder potenciar després les zones que volia que foren càlides.
La pintura fou finalista a la XXXVIII edició del Certamen Nacional Vila de Pego en 2014 i finalment guanyà la Biennal de Pintura Vila de Canals al 2016.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada