dilluns, 2 d’agost del 2021

Va de retro

Des de fa cosa de dos anys, gran part de la producció gràfica personal que faig té un fort component retro. Pense que és una cosa d'inevitable, m'és inherent... si em vaig dedicar a la producció artística fou, principalment, pel còmic, que em va marcar des de menut. De fet, el meu objectiu principal era dedicar-me al món de la historieta quan em vaig matricular en Belles Arts, però se'm va creuar l'oli i el carbó i m'hi vaig dedicar amb monogàmica passió. 

En treballar al CFGS en Il·lustració a l'EASD de Castelló vaig recuperar la meua vessant gràfica i vaig fer el meu primer còmic seriós en més de 20 anys, Laudanum, que va quedar finalista a la darrera edició del Festival Mostra't de Gandia. Parle d'ell a la darrera entrada del bloc.


Laudanum, 2020.

La meua passió infantil pel còmic va estar protagonitzada per Mortadelo i Astèrix, el Espadachín Enmascarado o Flash Gordon; després va passar al còmic de superherois (Super-man, Los Vengadores, La Patrulla X, 4 F i El Hombre Araña). Però a meitat dels 80, de forma casual, va caure a les meues mans un retapat de Metal Hurlant amb històries radicalment diferents d'un tal Moebius, Corben, Arno, Druillet, per després ampliar als Creepy, Zona 84, Totem... i conèixer artistes com Toppi, Maroto, Pepe González, Giménez, Chaykin, Manara... Al mateix temps, el meu admirat Loisel o Gillon i tornant als superherois, Sienkiewicz. Sense oblidar Frazetta, clar.

En aquesta entrada he compilat unes il·lustracions, realitzades des de començament de la pandèmia, que tenen a veure amb les meues influències, tant pel que fa a autors, com a una temàtica retro, potser underground o per què no, directament d'entranyable sèrie Z.


Dibuixet de Manzinger que vaig fer al Quadern de camp d'Òscar




La meua versió del cromo 24, Diodélico, del fantàstic àlbum de cromos Otros Mundos editat en 1984 per l'Editorial Maga (València. Sí, creada pel gran Manuel Gago) A la dreta, l'original, d'un autor desconegut.


Robot que va sorgir, en esbós, d'un claustre...


Pelisse & Vaina de La quête de l'oiseau du temps (1983), del gran Régis Loisel 


Robot Soldador a sueldo!

Ulysses 31, de la fantàstica sèrie d'animació (1981) i l'esbós


Dels Ultra Seven (1967). Yuriko Hishimi al paper d' Anne Yuri.


Ara d'Ultraman (1966). Yuriko Oka. MAT (Monster Attack Team) n°5.


Reedemer Bot. Un dibuix improvisat sobre un monotip que no va eixir bé.


I per finalitzar, una sèrie de dibuixos, modelsheet inclosos, d'una versió de la Creature from the black lagoon (Universal Pictures, 1954)





























Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada